spryczow.ogrodzieniec.pl
Mistrzowie Słówek
13
maj
2024
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Szkoły Podstawowej w Ryczowie. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
27 kwietnia 2012 roku w naszej szkole odbyła się akademia z okazji 221 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uczniowie klas 4 – 6 zaprezentowali przygotowany wcześniej program artystyczny. Nasi wspaniali aktorzy recytowali wiersze, śpiewali pieśni, a nawet rapowali.
A wszystko po to, by w prosty i jak najbardziej przystępny sposób, przybliżyć swoim kolegom, informacje dotyczące tego ważnego święta. Konstytucja 3 Maja 1791 roku była pierwszą w Europie i drugą na świecie ( po konstytucji amerykańskiej ) nowoczesną, spisaną konstytucją. Obchody tego święta były zakazane podczas rozbiorów, a ponownie jego obchodzenie zostało wznowione w II Rzeczypospolitej, w kwietniu 1919 roku. W czasie II wojny światowej, jak i po wojnie, święto 3 maja było zakazane.
Po zmianie ustroju, od kwietnia 1990 r. Konstytucja 3 Maja należy do uroczyście obchodzonych polskich świąt
W dniu dzisiejszym Trzeci Maja zajmuje drugie miejsce zaraz po Jedenastym Listopada. Święto przypomina nam wysiłki patriotów, którzy podjęli się trudnego zadania reformy państwa chylącego się ku upadkowi. Dostarcza nam też wiele wzorów do naśladowania, daje przykłady zachowań patriotycznych.
Akademia, dekoracja sali oraz gazetka szkolna, została przygotowana przez panią Katarzynę Apel i panią Katarzynę Podsiadło.
K.A.
Dane szkoły
Szkoła Podstawowa w Ryczowie
42-440 Ogrodzieniec
ul. Armii Krajowej 26
woj. Śląskie
Przewiń stronę na samą górę.
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.