spryczow.ogrodzieniec.pl
Mistrzowie Słówek - kwiecień
8
maj
2024
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Szkoły Podstawowej w Ryczowie. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
Do czasu powrotu dzieci i młodzieży do szkoły, pedagog szkolny pełni dyżur
telefoniczny zarówno dla rodziców i uczniów – 662206972
Klasa |
Dzień Tygodnia |
Godzina |
I - III |
Czwartek |
9:00 – 11:00 |
V |
Czwartek |
11:00 – 12:00 |
VI |
Piątek |
9:00 – 10:00 |
VII |
Piątek |
10:00 – 11:00 |
VIII |
Piątek |
11:00 – 12:00 |
W jaki sposób rozmawiać z dzieckiem o sytuacji związanej z koronawirusem
Sytuacja w której obecnie się znajdujemy, jest dla nas wszystkich nowa i może powodować różne emocje, co jest zupełnie normalne. Zapewne podjęliście już Państwo rozmowy na temat koronawirusa ze swoimi dziećmi. Z racji tego, że temat jest nadal bardzo aktualny, poniższe informacje mają na celu przybliżyć Państwu zasady, które w takich rozmowach mogą okazać się pomocne.
Jak odpowiadać na trudne pytania dzieci na temat sytuacji związanej z koronawirusem?
1. Dajmy sobie czas, nie musimy znać odpowiedzi na wszystkie pytania i udzielać jej od razu.
2. Mówmy prawdę dostosowaną do wieku rozwojowego dziecka. W przypadku dzieci młodszych wystarczą ogólnikowe informacje. Nie wchodźmy w szczegóły, których sami nie rozumiemy. A co najważniejsze, pozwólmy sobie na słowo „nie wiem”, bywa ono lepszą odpowiedzią niż snucie nieprawdziwych wyobrażeń.
3. Dziecko poznaje świat, patrząc w oczy opiekuna Pytania o koronawirusa mogą zaktywizować nasze silne lęki związane z życiem i śmiercią, dać dostęp do naszych wspomnień i otworzyć falę silnych uczuć. Warto mieć dobry kontakt z dzieckiem i na tyle, ile to możliwe kontrolować je, aby nie przelać emocji na dziecko i zwyczajnie go nie przerazić.
4. Używajmy obrazowych przykładów (tłumacząc na przykład mechanizm zarażania się), możemy tutaj wykorzystać materiały ze strony: https://www.mindheart.co/descargables
5. Zachęcajmy dziecko do nowych (online) form kontaktu z bliskimi: rozmowy na Messengerze, skypie, watssapie itp.
6. Nie zaprzeczajmy uczuciom dziecka. Rozmawiajmy o emocjach, dajmy sobie przestrzeń do nazywania swoich uczuć. Można zaproponować dziecku narysowanie swoich emocji i na podstawie rysunków prowadzić dialog z dzieckiem.
7. Reagujmy spokojnie.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w tym trudnym czasie.
Pedagog Szkolny
Justyna Białkowska
Rodzice
Pedagog szkolny
mgr Barbara Rymarowicz - Gut Godziny pracy pedagoga szkolnego: NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINEŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI Carl ...
Dane szkoły
Szkoła Podstawowa w Ryczowie
42-440 Ogrodzieniec
ul. Armii Krajowej 26
woj. Śląskie
Przewiń stronę na samą górę.
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.