„Witchcraft & Wizardry Week Day 3 –Defence against the Dark Arts”
Dzień 3 z naszego projektu czyli „Obrona przed czarną magią” również upływał bardzo miło i przyjemnie. Na początku uczniowie dowiedzieli się jak można się chronić przeciwko złym czarom, a także jak się mogą obronić przed wilkołakami i różnymi, dziwnymi stworzeniami. W tym dniu uczniowie również mieli do wykonania ciekawe zadania i tak uczniowie z klas 3-5 mieli za zadanie pomóc Harremu odnaleźć drogę w labiryncie, kolekcjonując przy tym odpowiednie literki, aby utworzyć odpowiednie hasło. Następnie z utworzonych liter powstało hasło, które miało być odpowiedzią na pytanie, dzięki której uczniowie się dowiedzieli kto jest patronusem Harrego Pottera. Patronus jest czarem ochronnym, który pojawia się w formie świetlistego zwierzęcia i jest wykorzystywany do odstraszania duszujących istot zwanych Dementorami. Jest on zwykle odzwierciedleniem charakteru oraz osobowości danej postaci. Natomiast uczniowie z klas 6-8 również mieli do pokonania literkowy labirynt, dzięki któremu dowiedzieli się kto jest patronusem Hermiony. Z tym zadaniem najlepiej poradzili sobie: w kategorii klas 3-5: Filip Grzesiak i Wiktor Sobstel –uczniowie klasy drugiej, Mikołaj Nowak i Nikodem Urbańczyk-uczniowie klasy czwartej, Szymon Pilarczyk i Zuzia Pełka-uczniowie klasy piątej, natomiast w kategorii klas 6-8: Bartłomiej Imiela i Wojciech Stanek – uczniowie klasy czwartej, Amelia Jagła-uczennica klasy szóstej, Alicja Ładoń, Kinga Markiewicz i Natalia Kajdan-uczennice klasy siódmej. Na koniec uczniowie obejrzeli pouczający filmik z Harrego Pottera jak się można obronić przed czarną magią wzbogacając przy tym swoje słownictwo oraz struktury gramatyczne.
Jak każde spotkanie w świecie magii, i dzisiejsza podróż przez świat angielskich słów dobiega końca. Z nadzieją na magiczne odkrycia i przygody jutro, żegnamy się na dziś. Niech wasz patronus językowy będzie zawsze gotowy do nowych wyzwań! Do zobaczenia, jak za czarodziejskim zaklęciem!
KP